luni, 24 iunie 2013

DE-ALE...BUNICILOR (sau, CÂND EŞTI...LA PENSIE)






Coborâtă din tablou



(Nepoţelei mele, Emma - provocare după o fotografie)

O, vă rog, nu vă miraţi!
În buchetul cu trei flori,
Fost-am patru de cu zori;
Chiar insist să...acceptaţi!

Eu, ce-i drept, mai rumenită, 
De a soarelui lumină,
Mai dorită de albină,
M-am simţit cam stânjenită...

Şi subtil, cu dibăcie,
M-am desprins uşor din ramă.
Fără grijă, fără teamă
Pentru ce urma să fie...

Iată-mă-s umanizată:
Dintr-o floare mi-s fetiţă!
Nu am încă şi rochiţă,
Dar am MAMĂ şi am TATĂ...










Am frăguţe!...

(Nepoţelei mele, Elisabeta - provocare după o fotografie)

Am frăguţe!
Am frăguţe!
Bobi de soare
Din răzoare!... 

Le-am ales,
Când le-am cules,
Ca pe nişte mărgeluţe
Grămăjoare în mânuţe...

Nu le duc însă la piaţă,
Ci am să le-nşir pe aţă
Şi-am să-i fac păpuşii mele
Şirag dulce de mărgele.

Am frăguţe!
Am frăguţe!
Bobi de soare
Din răzoare!... 

Şi-am să fac din ele-îndată 
Şi spumă pentru-ngheţată
Ca să-mi râdă inimioara 
C-am unit iarna cu vara.

Iar de-or rămânea vreo două
Vă voi da cu drag şi vouă...

Am frăguţe!
Am frăguţe!
Bobi de soare 
Din răzoare!...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ANIVERSARĂ

  OMAGIU Ş oimul cu glia-i scumpă peste Prut –      O rheiul îl cunoaşte de demult –    I ubirea-şi cântăreşte azi în sine, M ăsură dând ave...