marți, 17 iunie 2014

De la un suflet-movilă, la un suflet-Everest


       În mijlocul lui Cireşar îşi aniversează Ziua de Naştere mult-preţuita Doamnă Ninela Caranfil, actriţă la Teatrul Naţional "M. Eminescu" de la Chişinău, Artistă a Poporului.
       N-aş putea s-o dezamăgesc azi pe aleasa Actriţă, prelungindu-mi “tăcerea dinainte de cuvânt”, căci Domnia Sa a întrezărit înlăuntrul sipetului  sărăcuţ şi ponosit al fiinţei mele un “munte de suflet” (stă mărturie o misivă-document).
       Probabil că măcar o măgură de deal, o obcină bucovineană voi fi purtând eu în mine, de a putut să-mi aproximeze averea cu atâta mărinimie generoasa Doamnă a Scenei chişinăuiene. Chiar deal să fie, tot grav disproporţionată ar fi această entitate sufletească ce mă reprezintă, în raport cu Everestul de zestre fiinţială pe care îl are neasemuita (în toate cele omeneşti) Doamnă Ninela Caranfil. Dar “movila adesea se crede munte”, aşa că disproporţia semnalată nu e o stavilă nici pentru mine, spre a mă închipui la anumite zile, precum cea de azi, un Făt-Frumos, călare pe un cal alb ca spuma mării,  gonind printre colinele basarabene, înmiresmate de florile fâneţelor, în întâmpinarea unei Ilenei Cosânzene… 
       Desigur, nu mă îndoiesc că generoasa Doamnă Ninela Caranfil va înţelege că închipuirea mea îndrăzneaţă de aici e un modest omagiu aniversar, încropit de sfiosu-mi condeiaş, anume pentru Domnia Sa.  
       Aşadar, descălecând acum calul-fantasmă, deci revenind cu picioarele pe pamânt, mă înclin reverenţios în faţa distinsei Sărbătorite de la Chişinău şi-i urez respectuos, din toată movila mea de inimă,

La mulţi ani, cu sănătate şi cu aceeaşi speranţă vie în apropiata reîntoarcere a Basarabiei la Patria-mamă! 
                                            
                                           Cu adâncă recunoştinţă,
                                           Îi  sărută mâna Distinsei Sărbătorite cel care va lăsa moştenire copiilor lui privilegiul oferit de o mare Actriţă, coborâtă pentru o clipă din universul nemuritorului Will, spre a-l înnobila pe el, stihuitorul de ocazie, cu acea clipă de Rostire a versului anonim, cu acea clipă de nemurire oferită muritorului.   



Gheorghe Pârlea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ANIVERSARĂ

  OMAGIU Ş oimul cu glia-i scumpă peste Prut –      O rheiul îl cunoaşte de demult –    I ubirea-şi cântăreşte azi în sine, M ăsură dând ave...