duminică, 18 octombrie 2015

Nu ne momiţi cu satul cel global...





DE NECLINTIT  
                                                                       
Nu poate nimeni măslui
Obârşia-ncrustată-n bunul nume,
Ni-i felul nostru de a fi
Porunca Ziditorului de lume

Vin alţii de aiurea să ne spună
Că ni-i vetustă marca, şi cu-ndemn
Că-i potrivit ca naţia Română
Să poarte, după vremi, un alt însemn.

Ni-i prea adâncă, prea umilă,
Zic ei, mătania la Cer,
Şi că din râvna-ne sterilă
Ni-i permanentul efemer.

Eu zic că te înşeli, străine!
La voi e totul doar prezent.
La noi prezentul e un mâine,
La tine, efemeru-i permanent.

Voi nu mai ştiţi de mamă şi de tată!
Noi nu suntem orfani ca voi,
Noi moştenim averea ce ni-i dată,
Crescută chiar şi din nevoi.

Nu ne momiţi cu satul cel global!
Vi-i râvna zel zădărnicit,
Căci noi am răzbătut din val în val
Pân’ce-am ajuns de neclintit.

Deschisă-i poarta mea străine,
De-mi eşti prietenul râvnit.
Te ospătez şi azi, şi mâine, 
Dar nu îmi cere să mă mint.

Nu poate nimeni măslui
Obârşia-ncrustată-n bunul nume,
Ni-i felul nostru de a fi
Porunca Ziditorului de lume.

                                        Gh. Pârlea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ANIVERSARĂ

  OMAGIU Ş oimul cu glia-i scumpă peste Prut –      O rheiul îl cunoaşte de demult –    I ubirea-şi cântăreşte azi în sine, M ăsură dând ave...