sâmbătă, 22 octombrie 2011

Ce norocoasă-i firea vegetală!...




Toamnă

E tristă Toamna în grădină,
Căci vântu-i smulge voalul, i-l deşiră,
Că roada ei dospită e-n cămară –
Şi iarna o va prinde goală.
*
Şi totuşi norocoasă-i firea vegetală
C-aproape moare, dar renaşte iară...
Că iarna nu-i va frânge viaţa
Şi-o va împodobi din nou verdeaţa...

*
Ce-ar fi să fie-aşa cu omul –
Să amorţească-n toamna lui, ca pomul,
Şi să-nflorească iar în primavară...
Şi iaraşi să mai aibă-o...vară.
*
Iar când o toamnă va-mplini 
Sorocul omului pătruns de vegetal,
Să fie asta-ntocmai cum ar fi
Că a plecat din viaţă un...stejar.


De la fratele meu, copacul

Am soarta ta, omule...
Mă răvăşesc şi pe mine,
te răvăşesc şi pe tine –
pe mine, vânturile,
pe tine, gândurile...
*
Am soarta ta, omule...
Dureros ciopleasc în mine,
dureros ciopleasc în tine –
în mine, securile,
în tine, gândurile...
*
Am soarta ta, omule...
Vâlvătaie arde-n mine,
vâlvătaie arde-n tine –
în mine, focurile,
în tine, gândurile...
*
Rău de mine,
rău de tine...
Însă fratele tău, pomul,
vede că-i mai tragic omul...
Căci şi focul, şi securea
nu strivesc de tot pădurea...
*
Şi că toate vânturile
nu dor cum dor...gândurile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ANIVERSARĂ

  OMAGIU Ş oimul cu glia-i scumpă peste Prut –      O rheiul îl cunoaşte de demult –    I ubirea-şi cântăreşte azi în sine, M ăsură dând ave...