marți, 3 iulie 2012

Astăzi am ieşit în câmp. Reverie. Din nou, grânele s-au copt.



Mâna care face pâine

Dă-mi, Doamne, pâine!
căci trupul cel de azi
e viaţa mea de mâine…
Ştiu, rodul spicului
cu raza Ta îl arzi,
sfinţind mâna voinicului…
*
Cuptorul, însă, Doamne, e la mine
şi-i pregătită mâna care face coca,
ba, ciar e aprigă ca vorba…
Doar dă-ne, Doamne, pâine!
*
În lan dă, Doamne, spic bogat!
În rest, luăm noi seama…
Bunica era meşteră la frământat
dar a-ntrecut-o mama…
Acum, la fiică-i mâna care face pâine
şi ea m-alintă de-a aflat tot satul,
dar eu râvnesc, Slăvite, la o zi de mâine –  
la o-mplinită zi a faptei
când mâna cea care frământă aluatul
va fi mâna…nepoatei…
*
Dar când întinzi sărmanului o mână
(cum un proverb stă să ne spună),
e gata să o vrea şi pe cealaltă:
adică, Doamne, vreau să zic
că am şi…strănepoată;
şi că taviţele-i de pâine-s cu...nisip.
*
Cu-ngăduinţă, Doamne, de la Tine,
sărut deci…mâna care face pâine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ANIVERSARĂ

  OMAGIU Ş oimul cu glia-i scumpă peste Prut –      O rheiul îl cunoaşte de demult –    I ubirea-şi cântăreşte azi în sine, M ăsură dând ave...